Rozhovor s Veronikou Bryjovou – majitelkou a zakladatelkou marmeládového e-shopu Violka

Můžete nám, prosím krátce představit Váš “marmeládový” projekt?

Logo   Violka 300x175 - Rozhovor s Veronikou Bryjovou - majitelkou a zakladatelkou marmeládového e-shopu ViolkaMůj marmeládový projekt VIOLKA začal zcela nevinně lahví bezinkového sirupu. Byla jsem v očekávání narození mé dcery, podle níž jsem naši rodinnou mini-manufakturu dobrot pojmenovala. Nenacházela jsem v obchodech produkty, které by odpovídaly mé představě poctivých a nefalšovaných marmelád, pest či sirupů, a tak jsem si je začala vyrábět sama. Pracujeme s prvotřídními surovinami, třtinovým cukrem a nepoužíváme žádnou chemii (jsem přesvědčená, že ta do jídla nepatří :).

Zúčastnili jste se letos největší marmeládové soutěže DALEMAIN MARMELADE AWARDS 2018?

Ano, zúčastnili. Letos již podruhé, v kategorii profesionálních výrobců „Artisan Awards“. Minulý rok, jsem na „nátlak“ mého muže poslala 2 skleničky, které získaly bronz a stříbro (Citrón a Krvavý pomeranč se šafránem). Letos se nám podařily opět 2 bronzové, 1 stříbrná medaile a 1 čestné uznání „Certificate of Merrit“ za marmelády z kumquatu, klementinky a sevilskeho pomeranče. Je to pro mne krásná vnitřní motivace pokračovat dál v tom, co dělám.

Je dle Vás poptávka po domácích marmeládách, sirupech a chutney v České republice vzrůstající? Jaký je nejvíce prodávaný produkt?

Poptávka určitě vzrůstá, zároveň však vzrůstá i nabídka. Objevuje se spousta nových výrobců, kteří mnohdy nejsou upřímní a nepřináší na trh kvalitu a poctivost. Je tedy někdy pro zákazníky těžké se v tom vyznat. Zároveň si však všímám obrovského posunu. Stále více lidí rozpozná kvalitu a toho já si velmi cením. Takoví lidé jsou našimi zákazníky a jejich počet vzrůstá. Nejprodávanější produkt je těžké určit. Taková největší pecka je určitě náš legendární Lemon Curd – dezertní krém z bio citrónů. Někde jsou to zase naše bylinková pesta a někde nejvíc frčí jahodová marmeláda s vanilkou. Je to opravdu různé.

 

Jak dlouho trvá výroba poctivé domácí marmelády?

Dlouho Déle, než by kdo čekal a hlavně je to taková ta poctivá dřina. Nejde ani o samotné vaření, my se snažíme vařit co nejkratší dobu. Taková malinová marmeláda se kupříkladu vaří cca 5 minut. Chceme, aby v ovoci zůstalo zachováno co nejvíce cenných látek. Proto vaříme s přírodním citrusovým pektinem, který je bez GMO, bez lepku a vegan. Jde však především o všechnu tu práci kolem. Sehnat všechno to ovoce, očistit je, nakrájet, oloupat, vypeckovat. Sterilovat sklo, naplnit, zavřít, šetrně pasterovat, etiketovat. Dá se říci, že jedna pořádná várka poctivé marmelády je cca 8 -10 hodinová šichta.

Kde hledáte inspiraci a nápady, pro Vaše podnikání?

Nehledám, přichází samy. Inspirací je život sám. Vyrostla jsem na Valašsku, v rodině, kde se dobré, domácí a poctivé jídlo cení nade vše. Vařím a peču od malička a hledat nové chutě a kombinace je radost. Řekla bych, že je to spíše nemoc z povolání. Vidím, že venku něco dozrává a kvete a moje první myšlenka je : co by se z toho dalo uvařit za dobrotu.

Velkou inspirací pro mne byla i léta v zahraničí (6 let ve Velké Británii) a cestování po Kypru, Sicílii nebo nedávno Bosna a Herzegovina. Ráda se inspiruji mezinárodní kuchyní a kamkoliv přijdu, ochutnávám místní speciality. To je zkrátka moje .

Prozradíte nám, jaké marketingové strategie využíváte?

Mojí jedinou marketingovou strategií je spokojený zákazník. To, že se k nám lidé vracejí, že si mezi sebou řeknou, co jim chutná, doporučí nás dál, to pro nás prozatím vždy zafungovalo nejlépe. Také forma prezentace našich výrobků na trzích a různých gastro akcích velmi rozšířila naše pole působnosti. A konečně, účast na mezinárodních soutěžích – to je prozatím jediný marketing, do kterého jsem ochotna investovat.

Sledujete trendy v oblasti prodeje, marketingu, či reklamy? Zaujalo, Vás něco v poslední době?

Občas se ke mně něco dostane, různé nabídky spolupráce atd. Ale já se trendům spíše vyhýbám. Někdy se poradím se zkušenějšími ohledně našeho webu, sleduji a navštěvuji ráda vyjímečné a originální kavárny a obchůdky. Zatím se mi vždy potvrdilo, že za úspěchem toho či onoho projektu se skrývá především poctivá práce a neutuchající zapálení a vášeň pro věc.

Jaké jsou tři hlavní pilíře k dosáhnutí úspěchu, dle Vás?

Neustále na sobě pracovat.

Věřit tomu co dělám.

Být upřímná k sobě i ostatním.

Máte vzkaz, či motto pro naše čtenáře?

Ano, mám jedno motto: Jste to, co jíte …
A jeden vzkaz: Mějte na paměti, že svými stravovacími návyky ovlivňujete stravovací návyky svých dětí, prakticky na celý život.

Děkujeme za rozhovor a produkty vřele doporučujeme, jsou totiž naprosto úžasné!

 

Chcete mít na našich stránkách také rozhovor? Napište nám

Kontaktní formulář

 

Šiřte a sdílejte do světa :)
  • 2
    Shares

Comments are closed.