Rozhovor s majitelem e-shopu rybízák.cz


Můžete nám prozradit, jak začal příběh e-shopu rybízák.cz?

Věnoval jsem se pouze prodeji rybízového vína na farmářských trzích a jarmarcích.  Když prošel zákon o elektronické evidenci tržeb v oné neuvěřitelně nedomyšlené podobě, bylo mi jasné, že stánkový prodej časem definitivně zmizí. S technikou jsem si vždy rozuměl a tak pro mě nebyl problém během 3 měsíců splácat první verzi e-shopu.

rybizak logo 300x94 - Rozhovor s majitelem e-shopu rybízák.czNejvětší problém elektronického nakupování je nedůvěra zákazníků k produktu, který neznají a nemůžou jej před koupí ochutnat.  Nejdříve jsem tedy potřeboval, aby lidi produkty ochutnali děj se co děj. První rok fungování e-shopu jsem dotoval dopravu, která byla zcela zdarma. I když si zákazník objednal třeba jen jednu láhev. Navíc jsem garantoval, že pokud někomu nebude Rybízák chutnat, okamžitě a bez ptaní vrátím peníze. Lidé tak objednávali naprosto bez jakéhokoli rizika a naučili se Rybízák milovat. Nato, že Rybízáku budou v srpnu teprve 2 roky jsme opili už pořádnou řadu lidí.

V čem je Váš e-shop specifický?

Prodáváme velké množství produktů, které jinde nekoupíte. Objíždíme vesnické jarmarky a poutě a vyhledáváme malé producenty farmářských výrobků, které chceme nabídnout celé ČR. Máme velmi nízké ceny dopravy a stále garantujeme vrácení peněz, pokud někomu nebude chutnat. Snažíme se taky vždy zvednout telefon, na e-maily odpovídat i o víkendech

O jaký produkt je největší zájem? Roste v ČR poptávka po ovocných vínech?

Nejvíce se prodává rybízák a višňák. Velmi oblíbené jsou taky nealko vína a aktuálně je velkým fenoménem chilli na 100 způsobů. Právě chilli sortiment máme možná nejširší v ČR. Dovolím si tvrdit, že právě náš e-shop vzbudil v lidech zájem o ovocná vína. Poptávka za poslední 2 roky stoupla o stovky procent.

Který produkt z Vaší nabídky máte osobně nejraději?

Šípkový vermut, prémiový višňák, rybízovou mixitku, espresso z Café Gape, Hop Hop Cider a všechny možné chilli omáčky.

Obecně se dá říct, že na e-shopu neprodáváme nic, co sami nemilujeme.

Kde můžeme v létě Váš rybízák ochutnat? Najdeme Vás na trzích, festivalech, či jiných akcích?

Jasný, obrážíme desítky akcí. Aktuální info je vždy zde: https://www.rybizak.cz/kde-koupit-rybizak/ a na našem facebooku.

Kde hledáte inspiraci a nápady, pro Vaše podnikání?

Velkým zdrojem inspirace jsou velké e-projekty jako slevomat, dámejídlo, rohlík.cz, zoot nebo třeba bonami. Snažím se zachytit každé slovo velikánů v ecommerce jako je Tomáš Čupr, Pavlína Luženská nebo Jakub Havrlant. Dále hodně cestuji, nyní jsem již přes měsíc v Asii a nápady se tady rojí na každém kroku. Největším zdrojem inovace jsou ale naši zákazníci. Sami si řeknou co chtějí. Kdysi jsme prodávali jen PET lahve, lidi chtěli sklo. Za týden bylo na e-shopu. Paní si napsala o bag in boxy, za měsíc byly na e-shopu a patří k nejprodávanějším. Zkrátka poslouchat zákazníky se vyplatí.

Máte nádherně zpracované internetové stránky. Prozradíte, jak vznikal design webu a samotné logo?

Nad dizajnem webu chci mít vždy 100% kontrolu. Jestli něco umím pořádně, tak je to vžití se do našich zákazníků – a podle toho web stavíme. Co se týče loga, byl to problém. Zkoušel jsem tuny grafiků, ale nebylo to ono. Firmu znám nejlépe já sám a tak jsem si logo i splácal. Nevím co by mi na to řekli grafici, protože logo asi nesplňuje spoustu zásad, ale prostě cítím, že přesně odráží ideu naší firmy.
Stejně tak veškeré etikety na vína jsou mým dílem. A to jsem disgrafik jak poleno.

Jakou máte strategii v rámci zákaznického servisu?

Tak trochu jsem již odpověděl výše. Zásadní je odpovědět rychle a vždy ve prospěch zákazníka. Není nic horšího, než když vám přijde rozbitá lahev, nemůžete se dovolat, tak napíšete e-mail a firma po vás chce ještě fotky a nějaké podepsané lejstra. Ne, tohle nikdy dělat nebudeme. Zákazníkům věříme a vždy jim vyhovíme. Zákaznický servis je naším největším marketingem. Koukněte na naše hodnocení na heuréce. Přes 1000 recenzí a 99% spokojenosti (k dnešnímu dni). Nicméně stále rosteme a je to těžší a těžší – stíhat reagovat včas. Snažíme se co to jde, ale slibuji, že do konce roku 2018 budeme o 100% rychlejší.

Jaké jsou tři hlavní pilíře k dosáhnutí úspěchu, dle Vás?

HR, HR, HR. Musíte mít špičkové a spokojené lidi na všech postech. Bez toho ani ránu.

Děkujeme za rozhovor!

 

Chcete mít na našich stránkách také rozhovor? Napište nám

Kontaktní formulář

Šiřte a sdílejte do světa :)
  • 5
    Shares

Comments are closed.