Martin Šoltys – jeden ze zakladatelů projektu „Pan Alfréd“

Můžete nám, prosím krátce představit Váš obchod s alkoholem „Pan Alfréd“?

Pan Alfréd je cca půl roku starý projekt e-shopu, aktuálně nabízíme především destiláty, ale již brzy představíme i kompletní nabídku vín, piva a nealkoholických nápojů. Na rozdíl od ostatních e-shopů s alkoholickými nápoji, jsme si u Pana Alfréda řekli, že dáme prostor i produktům z českých mini-lihovarů, které nabízejí kvalitní produkty a rozhodně mají co nabídnout. Snažíme se pro naše zákazníky vybírat produkty, které mají kvalitu, ať už se jedná o komerční nebo nekomerční produkty.

Prozradíte, jak vznikal netradiční název obchodu a samotný brand?

Řekli jsme si, že chceme vytvořit něco originálního, čím se jasně odlišíme. Na samotném začátku jsme měli jasno, že chceme vytvořit osobnost, aby si nás zákazníci lehce zapamatovali a lehce si našli cestu k našemu brandu. Původně Pan Alfréd vznikl jako postava komorníka, který měl působit jako pravá ruka zákazníka, někdo kdo rád poradí, u koho se dobře nakoupí a místo, kde máte jistotu, že ať už vyberete do košíku cokoliv, nakoupíte kvalitně. Později v kombinaci s naši dopravou po Praze zdarma se z Pana Alfréda stal spíše číšník ?, ale my jsme hlavně rádi, že se Pan Alfréd lidem líbí.

Co Vás vedlo k rozhodnutí začít podnikat v oblasti prodeje alkoholických i nealkoholických nápojů?

My jsme v této oblasti viděli ještě poměrně velký prostor na trhu. Velká část lidí pořád nakupuje alkoholické nápoje v kamenných prodejnách, kde jsou destiláty většinou cenově jinde, pokud nejsou zrovna v akci, proto předpokládáme, že se zákazníci budou přesouvat z kamenných prodejen do specializovaných e-shopů. Druhou věci bylo, že jsme chtěli na trh přinést i produkty z českých mini-lihovarů, které na trhu prakticky chyběli. To je velká škoda, protože v ČR je dlouhá tradice pálenic, které dokážou vyrobit prémiové destiláty, od ovocných pálenek až po likéry všeho druhu, a to za poměrně příjemné ceny.

Jak se Vám podařilo vytvořit úspěšný a fungující koncept? Na co je třeba klást důraz, aby společnost prosperovala?

Pan Alfréd má teprve za sebou cca půl roku ostrého provozu, asi je příliš brzo na to, to takhle všeobecně zhodnotit, pořád máme ještě obrovské množství nápadů a čeká nás ještě dlouhá cesta. Nám se osvědčilo rozhodnutí, že to budeme dělat jinak. Místo toho, aby museli zákazníci k nám do prodejen, jezdí Pan Alfréd k zákazníkům. Vždy se nám vyplatilo udělat pro zákazníky něco navíc, odlišit se.

Jaké jsou Vaše hlavní výhody oproti konkurenčním obchodům s alkoholem?

Asi největším lákadlem je právě doprava v Praze zdarma. Jednoduše si objednáte, vyplníte čas, kdy chcete zboží doručit, adresu a druhý den je Pan Alfréd u Vás. Nemusíte řešit ceny dopravy, otevírací dobu kamenné prodejny a hlavně neztrácíte vlastní čas. Druhou věci je právě naše nabídka nekomerčních produktů, kde se najdou především zákazníci, co chtějí zkusit něco nového, nebo si naopak koupit tradiční výrobek.

Můžete nám prozradit, jaké je nejvíce objednávané zboží? Případně alespoň skupinu, která převažuje?

Aktuálně jsou nejvíce v oblibě prémiové rumy. V závěsu se pak drží whisky. Z produkce českých mini-lihovarů vyhrává slivovice, ta se na českém trhu asi nikdy neztratí, ale poslední dobou si zákazníci našli cestu i k mandlovici.

Co považujete za opravdu originální produkt ve Vašem sortimentu?

To je velmi těžké vybrat, těch originálních produktů je cela řada. Osobně bych rád zkusil pivní likér s vanilkou, na který jsem si ještě nenašel čas. Ale rozhodně můžu doporučit bylinné likéry z Chvalešovic, například šípkový byl moc dobrý. A dobře se sedí a povídá u alkoholizovaných moštů od Bohemia style, doporučuji vyzkoušet místo vína.

Jaké jsou tři hlavní pilíře k dosáhnutí úspěchu, dle Vás?

V dnešní době je důležité umět projekt představit lidem, takříkajíc se prodat. Začíná to nabídkou produktů, pak přístupem k zákazníkům a pak je strašně důležitý to umět chytře zpropagovat. Já bych to shrnul jako zajímavá, pestrá a široká nabídka, prozákaznicky přístup a marketing.

Sledujete trendy v oblasti vzdělávání, marketingu, či reklamy? Zaujalo, Vás něco v poslední době?

Pana Alfréda jsme svěřili do rukou reklamní agentuře, takže spíše si necháváme poradit v oblasti marketingu. Ale hodně sleduji skupinu na FB, kde jsou přihlášení provozovatelé e-shopů, najdete tam obrovské množství zajímavých nápadů, postřehů, rad z e-shopového prostředí, musím říct, že nám to ušetřilo spoustu času a ve výsledků i peněz.

Máte vzkaz, či motto pro naše čtenáře?

Když jsem byl dítě, vždy mi říkali: „když se chce, tak to jde“. Rozhodně všem, co mají zajímavý nápad doporučuji ať se ho nebojí zrealizovat i když překážek bude celá řada. A samozřejmě: „Na zdraví!“.

Děkujeme za rozhovor!

Chcete mít na našich stránkách také rozhovor? Napište nám

Kontaktní formulář

Šiřte a sdílejte do světa :)

Comments are closed.