Rozhovor s FUNKY DONUTS nejlepší “koblihárnou” v Brně

Můžete nám představit  Funky Donuts?

Funky Donuts jsou americké koblihy (donuty), všechny polevy mají jako základ belgickou čokoládu, do které přidáváme kvalitní suroviny (lyofilizované ovoce, másla z různých oříšků, likéry, kávu nebo třeba chilli), takže nejsou tak mastné a přeslazené. Vytvořili jsme taky minidonuty, které se skvěle hodí jako doplněk na různé oslavy a firemní večírky nebo jen jako jednohubka ke kávě, pokud nemáte hlad a nebo si třeba hlídáte postavu:-). Sortiment jsme doplnili o americké limonády, které v běžných obchodech nekoupíte a filtrovanou kávu od La Bohéme, připravujeme taky cold brew, které Vás osvěží v parných dnech, dále pracujeme na výrobě vlastních, originálních ledňáků.

Jak se zrodil nápad začít dělat donuty z kynutého těsta s originální polevou?

Nápad na americké bistro už jsem měla roky, nakonec jsme se ale s kolegou rozhodli, že uplatníme naše zkušenosti z práce ve špičkových gastro provozech v Brně i v zahraničí a mého posledního podnikání, kdy jsem pekla domácí žemle na hamburgery pro většinu vyhlášených hamburgráren v Brně a vznikl z toho nápad začít vyrábět donuty, které v té době v Brně ještě nikdo nedělal.

Kolik druhů máte nyní v nabídce? Plánujete přidávat další příchutě?

Nyní máme vytvořenou recepturu na asi 16 druhů, které měníme a na obou prodejnách míváme po celý den mezi 10ti až čtrnácti druhy, které doděláváme a doplňujeme v průběhu celého dne. jinak míváme ale i sezónní speciály a nebo tématické donuty k různým příležitostem – halloween, Vánoce, Velikonoce, MDŽ, Valentýn a podobně.

30443287 1673399486046522 8770097728353992704 o 300x229 - Rozhovor s FUNKY DONUTS nejlepší "koblihárnou" v BrněJaké jsou nejvíce prodávané donuty? Na který donut jste nejvíce hrdí?

Chtěli jsme nabídky donutů měnit právě podle jejich oblíbenosti, ale oblíbené jsou zatím všechny, co jsme udělali, takže je necháváme. Když nějaký druh chvilku neděláme, tak se hned po něm všichni ptají. Já osobně jsem nejvíc hrdá na náš Funky donut, to je jasný (bílá belgická čokoláda, jahody, barevné sypání, rainbow bonbóny a v neposlední řadě třpytky), jinak používání jedlých třpytek na donuty je to, co mě baví moc a naše zákazníky taky. je to takový náš podpis:-), ale chuťově u mě vede Reesees peanut kick (bílá čokoláda, arašídové máslo a arašídy).

Neskutečně nás zaujala „donut wall“ je možné si ji v rámci cateringu u Vás objednat na firemní akci?

Donut wall je možné si objednat a zrovna dnes budu vyrábět i donut wall na minidonuty. Určitě je to super ozdoba na každej večírek nebo událost, je neuvěřitelně fotogenická:-)

Kde hledáte inspiraci a nápady, pro Vaše podnikání?

Co se chutí týče, tak některé jsou osvědčené kombinace, které víme, že prostě fungují. Občas nám někdo poradí. No ale jinak Já osobně čerpám hodně inspirace na stránkách New Yorských časopisů, ale nakonec si to stejně ještě upravíme podle sebe. Třeba Donut Wall jsou v NY velikým hitem, ale zrcadlovou stěnu se zkumavkama máme jenom my. Interiéry obou obchodů jsme si navrhovali sami a vyráběli nám to kamarádi no a důvod, proč se použily některé materiály byl zpočátku, že jim zbyl z nějaké zakázky, takže hodně věcí vznikne i náhodou a pak zjistíme, že je to tak vlastně dobře. Ten prvek náhody u nás hraje určitě nemalou roli.

Prozradíte nám, jaké marketingové strategie využíváte?

22499282 1963146177230848 6631549703942539522 o 195x300 - Rozhovor s FUNKY DONUTS nejlepší "koblihárnou" v BrněMarketingové strategie se zatím snažíme dělat s použitím minimem nákladů, největší naší strategií je náš produkt a takzvaná šuškanda, která v Brně funguje. Dále nám pomáhají kamarádi a jejich kamarádi. Z tištěných periodik jsme měli inzerci ve Food Drinku, Kam v Brně a Metropolitanu- což se určitě osvědčilo, pak o nás napsali na Cool Blogu, v Brněnské Drbně, Life Style a další blogeři. Snažíme se taky účastnit akcí mimo obchody na různých festivalech a akcích, kde si nás pořadatelé většinou sami zvou. Snažíme se volit originální a neotřelé řešení třeba dopravy a nebo platby- Zásobování děláme obrendovanou elektro-tříkolkou, takže kromě toho, že je to v dopravních špičkách nejrychlejší způsob dopravy, tak určitě taky funguje jako dobrá reklama. Taky u nás zaplatíte kryptoměnama, takže o nás píšou na různých portálech zaměřených na krypto měny v ČR i v zahraničí. Nedávno jsme vyrobili donut z pravého zlata, který si za 250 CZK u nás můžete objednat a dát někomu originální dárek. Takže děláme věci, aby o nás lidi chtěli psát a nebo se s našema produktama fotit, protože to je vždycky nejlepší reklama vůbec!

Sledujete trendy v oblasti prodeje a reklamy? Zaujalo, Vás něco v poslední době??

Inspiraci hledáme nejčastěji v jiných odvětvích gastronomie než jsou přímo donuty a snažíme se některé postupy aplikovat právě na náš produkt, jako třeba zlatý donut, ale samozřejmě sledujeme i konkurenci a líbí se nám, že se pro některé naopak stáváme inspirací my. Z konceptů v brně se mi líbí třeba Vítek Martinák, který dává nový kabátek notoricky známým produktům nebo třeba cukrárna U Tří Ocásků, kde zase tradiční recepty převádějí na veganskou variantu, ale nenásilnou formou.

Jaké jsou tři hlavní pilíře k dosáhnutí úspěchu, dle Vás?

No těžko říct.. My jsme pořád ještě na začátku, abychom někomu radili, ale podle mě je nejdůležitější to nevzdat, když věci nejdou hned od začátku, když nemáte ani čas a ani peníze a spoustu stresu. Pokud věříte tomu, že to děláte dobře a vidíte že se někam posouváte (i když pomaleji, než jste si mysleli), tak bojujte a já věřím, že odměna se dostaví 🙂 Jo a taky si myslím, že obecně my Češi (Moraváci), máme problém s tím se odměňovat a chválit, takže nevidět jen ty negativa, ale i dílčí úspěchy.

Děkujeme za rozhovor!

 

Chcete mít na našich stránkách také rozhovor? Napište nám

Kontaktní formulář

Šiřte a sdílejte do světa :)
  • 72
    Shares

Comments are closed.