Rozhovor s BrainFAQ – nejlepší úniková hra v Brně

 

Můžete nám prozradit, jak začal příběh BrainFAQ?

Bylo to v prosinci roku 2013 v Budapešti. Doporučení kamarádů na ty nejlepší Vánoční trhy nabralo v -10°C úplně nových rozměrů. Mezi rychle chladnoucími svařáky jsme “vygooglili”, že v Budapešti je nějaká atrakce, která se jmenuje escape game. Příslib toho, že to bude uvnitř, zněl víc než lákavě a tak jsme vyrazili. Ve hře jsme se dostali blízko k cíli, ale uniknout v časovém limitu se nám nepodařilo. Nemohli jsme to potom pustit z hlavy. Půl roku jsme si jen tak kreslili hádanky a rébusy a pak jsme najednou měli v rukách klíče od nové kanceláře – ani jsme nevěděli jak.

long whitebg small 1 - Rozhovor s BrainFAQ - nejlepší úniková hra v Brně

 

Co je vlastně “úniková hra” a jak její hraní probíhá?

Úniková hra je místnost plná zajímavých mechanismů, vyvinutých primárně pro zábavu hráčů. Ať už se jedná o speciální typy zámků, komplexní elektrické obvody nebo obvyklé předměty použité neobvyklou formou, všechno může mít nějaký význam. Do takovéto speciálně připravené místnosti pustíme tým o 2-6 hráčích a na kamerách sledujeme, jestli dokáží jednotlivé hádanky rozluštit a prokousat se z místnosti ven.

Kolik času strávíte nad scénářem jedné místnosti?

Vývoj, stavba i testování se dá obvykle zrealizovat během 6-12 měsíců. Testování je nejzrádnější – může trvat týden, ale i několik měsíců.

Stává se někdy, že hráč hádanky a rébusy nevyřeší, tedy neunikne?

Gamemaster je v tom společně s týmem. U kamer fandí a když je potřeba, tak týmu napoví. Pokud si však tým hru v pomalejším tempu užívá, je zbytečné jej nápovědami popohánět. Potom se stane, že tým v časovém limitu hru nedořeší. Když to však ale aspoň trochu jde, necháváme tým dohrát i po limitu. Nejraději totiž sdílíme právě tu radost z vítězství.

O jakou hru je největší zájem? Budete přidávat ještě další hry?

her1 300x212 - Rozhovor s BrainFAQ - nejlepší úniková hra v Brně

Aktuálně máme v provozu rodinnou hru se skvělým příběhem a krásným interiérem a psychiatrickou léčebnu, která je spíše strohá a oblíbená pro firemní teambuildingy nebo jako rozjezd večírku s kamarády. Těžko tedy soudit, která z místností je oblíbenější – obě mají svoje cílové skupiny a sezóny se střídají. Další hry už máme v procesu zpracování. Na podzim přibude detektivka a na příští rok chystáme pár velkých překvapení.

 

Jakým směrem se podle Vás bude ubírat hraní únikových her do budoucna?

Na začátku vlny únikových her šlo o logickou zábavu pro geeky. Tato doba už je dávno pryč – dnes jsou únikovky mnohem méně o šifrování a mnohem více o zážitku. Do budoucna tedy bude určitě přibývat interaktivních a zážitkových prvků, naopak ubývat bude kombinačních zámků a šifer.

Prozradíte nám, jaké marketingové strategie využíváte?

Naší mantrou je produkt, produkt, produkt. Děláme všechno proto, aby naše péče o zákazníka byla špičková a aby celé setkání s naší únikovou hrou bylo dokonalé od začátku až do konce. Osobní doporučení od spokojeného zákazníka totiž žádná marketingová strategie nenahradí. Samozřejmě ale jdeme zákazníkům naproti, děláme online kampaně, setkáváme se se zákazníky na zajímavých akcích a snažíme se v rámci Brna být vidět.

Kde hledáte inspiraci a nápady, pro Vaše podnikání?

Když nám chybí inspirace, zabalíme si notebooky a přesuneme naše podnikání do světa. Máme obytnou dodávku, kterou jsme si ze zbytků dřeva z únikovek sami přestavěli. V téhle dodávce cestujeme tam, kam nás to zavane a koukáme kolem sebe. Po pár dnech nebo týdnech se inspirace vynoří. Většinou někde, kde bychom ji vůbec nečekali.

Jaké jsou tři hlavní pilíře k dosáhnutí úspěchu, dle Vás?

V prvé řadě je to kopa práce. Nás naše práce neskutečně baví a právě díky tomu si někdy ani nevšimneme, kolik hodin a víkendů jsme v ní strávili. Další ingrediencí našeho úspěchu je skvělý tým, který jsme si kolem sebe vybudovali. A to nejdůležitější na konec – budování vztahů se zákazníky. Ti naši jsou u nás jako v bavlnce a bohatě se nám za to odvděčují.

Máte vzkaz, či motto pro naše čtenáře?

Nebojte se a přijďte si zahrát!

Děkujeme za rozhovor!

 

Chcete mít na našich stránkách také rozhovor? Napište nám

Kontaktní formulář

Šiřte a sdílejte do světa :)
  • 16
    Shares

Comments are closed.